clkfblackblackx900-bgf2f2f6-1u3

საკვების მიღების რეჟიმი

მიიღეთ საკვები ზუსტად დადგენილი დროის ინტერვალით. აღსანიშნავია, რომ თითოეული ადამიანისთვის ეს ინტერვალები ინდივიდუალურია.
საკვების შეუჩერებლად ჭამა, თუნდაც ის ჯანსაღი იყოს, პორციების კონტროლისა და საკვები რეჟიმის არარსებობა იწვევს კუჭ-ნაწლავის ტრაქტის მუშაობის დასუსტებას. კუჭში მუდმივად პროდუქტების ყოფნისას კუჭის მჟავა ვერ ასწებს კონცენტრაციას, ნაღველი გამოიყოფა არასინქორონულად. როგორც შედეგი, არ ხდება კუჭქვეშა ჯირკვალის ფერმენტების დროულად და სრულად აქტივირება. როდესაც ფერმენტები, ნაღველი, მარილმჟავა გამოიყოფა ქაოტურად, მისი ფუნქციები მცირდება. ეს იწვევს კუჭში ნაღვლის და საყლაპავ მილში მარილმჟავის გამოყოფას.

 ლოგიკა რაციონის დაგეგმვისას მარტივია:
დღის პირველ ნახევარში უმჯობესია მიიღოთ საკვები, რომელიც მოგცემთ ენერგიას, ანუ ნახშირწყლები მაღალი გლიკემური ინდექსით (ფაფები, ბურღულეული, მაკარონი, მთელმარცვლიანი პურ-ფუნთუშეული, ხილი).
• საუზმე უნდა იყოს მსუბუქი, რომ ხელი შეუწყოს ორგანიზმის გაწმენდას, მაგალითად, ხილ-კენკროვანი სმუზი მცენარეულ რძეზე, ან მთელმარცვლიანი უგლუტენო ფაფა (შვრიის, ხორბლის, წიწიბურის, კინოას) კენკრით/ხილით.
• მეორე საუმზის დროს ჯობია მიირთვათ ხილი. სწრაფი ნახშირწყლები უმჯობესია მოიხმაროთ დღის პირველ ნახევარში.
დღის მეორე ნახევარში: მოიხმარეთ რთული ნახშირყწლები ბოსტნეულისა და ცილის სახით. დღის მეორე ნახევარში ორგანიზმი არ საჭიროებს ბევრ ენერგიას (დამოკიდებულია ფიზიკურ აქტიურობაზე), ამიტომ ხარჯავს ენერგიას, რომელიც მიიღო დღის პირველ ნახევარში.
• სადილი უმჯობესია იყოს ცილოვანი ბოსტნეულთან შეთავსებით, სასურველია მიირთვათ სალათი უმი ბოსტნეულისა და მწვანილისგან.
• ვახშამი უნდა იყოს მსუბუქი, სასურველია ბოსტნეულისგან. მაძღრისი ვახშამი – არის ცუდი ძილი, კუჭ-ნაჭლავის ტრაქტის თვითგაწმენდის ფაზის არარსებობა, წონის მომატება.

ფაფები მარცვლეულისგან და პარკოსნებისგან, კარტოფილი, პიცა, პასტა – ვახშიმისთვის შეუფერებელი ნახშირწყლებია, რომლებსაც აქვთ მაღალი გლიკემური ინდექსი, რაც იწვევს ინსულინის გამოყოფას. ხოლო ინსულინი ახშობს ზრდის (სომატოტროფინს), ძილისა და ახალგაზრდობის (მელატონინის), სასქესო (ტესტესტერონი) ჰორმონებს. თუ თქვენ გიყვართ ზემოთაქრნიშნული პროდუქტები – მიირთვით სადილამდე. ამ ნახშირწყლებისგან მიღებული ენერგია დანიშნულებით იქნება დახარჯული, და არ გადაიდება ცხიმად.

 ხილი უმჯობესია მიირთვათ საკვების მიღების შორის (30 წუთით საკვების მიღებამდე) , მაგრამ არა საკვების მიღების შემდეგ, რადგან ის ანელებს საკვების გახლეჩის პროცესს. ცუდად გადახარშული პროდუქტები რჩება კუჭ-ნაწლავის ტრაქტში დიდი ხნის განმავლობაში, ეს იწვევს დაჩირქების პროცესებს, დუღილს და შებერილობას, წამლავს ორგანიზმს, გადაიდება ნაწლავის კედლებზე და ხელს უწყობს გასუქებას.

 გახსოვდეთ, რომ დესერტი საკვების ძირითადი მიღების დროს – უმეტეს შემთხვევაში იწვევს დუღლს და დისკომფორტს, ჰიპოვიტამინოზს.

take-a-break-emergency-fire-alarm-food-tin_large

 დავიცვათ ბიორითმები:
• 4:00-დან – 12:00 საათამდე ორგანიზმი და ნაწლავი დაკავებულია ენდოტოქსინების/ნარჩნების გაყვანით.
 ამიტომაც გახადეთ წესად გაღვიძების დროს უზმოზე ერთი ჭიქა წყლის დალევა: ამ მომენტში აქტიურდება ნერვული სისტემა, გვიკეთდება გუნება-განწყობა, რეგულირდება კუჭ-ნაწლავის ტრაქტის მუშაობა, ივსება წყლის უკმარისობა, ორგანიზმიდან გამოიდევნება ყველა არასაჭირო ტოქსინი და გადამუშავების პროდუქტი.
ამიტომაც ხილ-კენკროვანი სმუზი ან სუპერფყდები – იდეალური არჩევანია გაღვიძების დროს.

• 12:00-დან – 16:00 საათამდე ჩვენი ორგანიზმი უკეთ ითვისებს საკვებს.

• 20:00-დან – 4:00 საათამდე მიდის უჯრედების განახლება და კვება.
თუ, მაგალითად, ორგანიზმი ვერ უმკლავდება ამ ამოცანას, მასში გროვდება მავნე ნივთიერებები, რომლებიც იწვევენ სხვადასხვა დაავადებებს, კიბოსაც კი.
ძალიან მნიშვნელოვანია მისცეთ ორგანზმს აღდგენის საშუალება და დროზე დაიძინოთ. ეს არის ბონუსი გახდომის დროს.

არ გამოტოვოთ საუზმე
დილაობით მადის არქონა – მთავარი მაჩვენებელია, რომ კვების რეჟიმი არასწორად არის დადგენილი. თუ თქვენ არ გშიათ, ესე იგი საკმაოდ მიირთვით ვახშმის დროს. საუზმე არის ის „დაწყების მექანიზმი“, რომელიც ხელს უწყობს მეტაბოლიზმის ჩართვას და აჩქარებას მთელი დღის მანძილზე.

არ თქვათ უარი საკვებზე საღამოს 6 საათის შემდეგ
საკვების ბოლო მიღება უნდა იყოს ძილამდე არაუგვიანეს 1,5 -2 საათით ადრე, და ეს ნიშნავს, რომ თქვენ შეგიძლიათ მიირთვათ არა მხოლოდ ვახშამი, არამედ დამატებითი საკვები მის შემდეგ. საკვების ხანგრძლივი მიუღებლობის დროს (მიუხედავად თქვენი ჩვეული საკვების მიღების დროს) აღიქმება ორგანიზმით როგორც შიმშილობა და პასუხად სტრესულ მდგომარეობაზე აქტივირდება ცხიმის დაგროვების პროცესები.

rfo-smoothie-bowl-1400x919-e59241b1-3fec-480c-84dd-bbce30807c08-0-1400x919

 

 

რითია მავნებელი შაქარი?

რომელ ანტიმინერალს შეიცავს ქატო?