gradual-weight-loss

მეტაბოლიზმის შენელების ნიშნები და რეკომენდაციები

ყოველი წლის მომატებისას ადამიანის მეტაბოლიზმის ცვლა ნელდება. პრინციპში, ეს ნორმალურია, თუ არ არსებობს ჯანმრთელობის უარყოფითი ცვლილებები.

მაგრამ, როგორც კი შენელებული ნივთიერებეთა ცვლა გარეგნულ ჯანმრთელობაზეც აისახება, ნამდვილად ღირს ვეძებოთ მიზეზები. შენელებული მეტაბოლიზმისას ფიქსირდება წონაში მატება, საკვები ნივთიერებების შეწოვა დარღვეულია და სხვა მიმდინარე პროცესები.

შენელებული ნივთიერებათა ცვლა არა მარტო წონაზე მოქმედებს, არამედ ორგანიზმის გარეგან და შინაგან მდგომარეობაზეც.

მეტაბოლიზმის შენელების სხვადასხვა მიზეზი არსებობს:

✔️კვების რეჟიმის დარღვევა და საკვების არასწორი მიღება;

✔️წონაში მკვეთრად კლება და კალორიული პროდუქტების შემცირება;

✔️ჰორმონალური რღვევა და გენეტიკური მიდრეკილება;

✔️ბოჭკოს ნაკლებობა რაციონში;

✔️ვიტამინების ნაკლებობა;

✔️სასმელი წყლის ბალანსის დარღვევა;

✔️საკვები ნივთიერებების შეწოვის დარღვევა;

✔️უმოძრაო ცხოვრების წესი;

✔️უძილობა;

ზოგიერთ ადამიანს ბუნებისგან აქვს ნაბოძები, სწრაფი ნივთიერებათა ცვლის უნარი და კარგადაც ითვისებენ მთელ რიგ სასარგებლო ნივთიერებებს, თუნდაც ასაკში მეტაბოლიზმის სისრაფე არ ნელდება, მაგრამ არიან ადამიანები, რომელთა ნივთიერებათა ცვლის პროცესები ძალიან ნელა მიმდინარეობს.

შემოგთავაზებთ ნელი მეტაბოლიზმის ძირითად ნიშნებს:

✔️მონელების დარღვევა;

✔️არასტაბილური წონა;

✔️კანის, თმის და ფრჩხილების მდგომარეობის გაუარესება;

✔️ციკლის დარღვევა;

✔️ღვიძლის და თირკმელების ფუნქციის მოშლა;

✔️ჰორმონალური დარღვევა;

✔️რთულდება წონაში დაკლება;

✔️ქრონიკული დაღლილობის სინდრომის გამოვლინება;

✔️შრომისუნარიანობის დაქვეითება;

✔️ქრონიკული ძილიანობა;

✔️ ქრონიკული დაავადებების გამწვავება;

როგორც მოგეხსენებათ, მეტაბოლიზმის ან ნივთიერებათა ცვლისას – ჩვენის სხეულის უნარია გარდაქმნას საკვები ენერგიად, არსებობის შესანარჩუნებლად.

მეტაბოლიზმი იწყება საჭმლის მონელებით და მთავრდება ძილის დროს სუნთქვით.


ადამიანები, რომელთაც მეტაბოლიზმის პრობლემები აქვთ, ერთიდაიგივე შეცდომას უშვებენ:

  • წყალი. მისი რაოდენობა და ხარისხი. არასაკმარისი წყლის მიღება ან მისი ჩანაცვლება ყავით ან ჩაით (ხშირად შაქრით). ორგანიზმი, რა თქმა უნდა ადაპტირდება და ანელებს ნივთიერებათა ცვლას, რათა შეინარჩუნოს მეტად ღირებული სითხე და შეანელოს მისი დაკარგვა. ამიტომ, დალიეთ მეტი სუფთა და ხარისხიანი წყალი.
    დაიწყეთ დღე სწორად – ერთი ჭიქა ან უკეთესია ორი ჭიქა თბილი ლიმონიანი წყლით! ეს არის მეტად სასარგებლო და ეფექტური საშუალება დავაჩქალოთ მეტაბოლიზმი.
  • ყველაზე გავრცელებული  შეცდომა – მცირე ულუფა და იშვიათად ჭამა. ყველაზე ეფექტური გზა დავაჩქაროთ მეტაბოლიზმი – გავყოთ კვება დღეში 5-6ჯერ – 3ძირითადი კერძის მიღება და რამოდენიმეჯერ წახემსება.
  • საუზმეზე უარის თქმა. საუზმეზე საკვების მიღება უმნიშვნელოვანესია და მასზე უარის თქმა არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება. სწორედ ის აძლევს მძლავრ საწყის ენერგიას ჩვენს ნივთიერებათა ცვლას. ოღონდ არ დაგავიწყდეთ, რომ სენდვიჩები ყველით და ძეხვით, ეს არ არის ჯანსაღი საუზმე.
  • ჩართეთ თქვენს რაციონში ომეგა-3 შემცველი პროდუქტები.
    დიდი რაოდენობითაა მცენარეულ ზეთებში, ნიგოზში და თევზში. ომეგა-3 შეუცვლელი მჟავები ეხმარება ორგანიზმს არეგულიროს ჰორმონი ლეპტინი, რომელიც ზეგავლენას ახდენს ცხიმების წვაზე. ომეგა-3-ით მდიდარი პროდუქტები: ჩიას თესლი, კანაფის და სელის ზეთი, ნიგოზი და თევზი.
  • უმი ბოსტნეული და ჯანსაღი ბოჭკო. ნივთიერებათა ცვლა უკეთესი იქნება, თუ თქვენი ნაწლავი იქნება სუფთა და თქვენ რეგულარულად გაიკეთებთ დღის დეტოქსიკაციას. ყველაზე მარტივი და უსაფრთხო ვარიანტი არის ხილის სმუზი (მაგ: ბანანი და ვაშლი), ახალი მწვანილით, უმი ბოსტნეულით (ყაბაყი, გოგრა, კიტრი, ნიახური). მას შემდეგ, როგორც კი სმუზი გამოჩნდება რაციონში, მონელება დღითიდღე უკეთესია და კილოგრამებიც ქრებიან. იყავით ფრთილად, თუ გაქვთ კუჭ–ნაწლავის ტრაქტის ქრონიკული პრობლემები. დაიხმარეთ სუპერფუდები: სპირულინა, მორინგა, ქლორელა, ჯეჯილის წვენი, ქერის ღივი, მატჩა და ასევე მრავალძარღვას თესლი (პსილიუმი), სელის თესლი, ჩია.

 

საუკეთესო პროდუქტები დეტოქსისთვის და გახდომისთვის

საბედისწერო შეცდომა, რომელიც კლავს თქვენს მეტაბოლიზმს ანუ დაიძინეთ ჯანმრთელად!

დიეტის დროს ჯანმრთელობის პრობლემების ძირითადი მიზეზები.